امور کنسولی

درخواست برگ عبور

متقاضیان محترم برای درخواست برگ عبور می بایست ابتدا به سامانه میخک مراجعه نموده و پس از تکمیل فایل های مرتبط و دریافت کد رهگیری از سامانه مذکور، همراه با مدارک ذیل اقدام نمایند.

برای ایرانیان فاقد گذرنامه که قصد بازگشت به ایران را دارند و به هر دلیل امکان صدور گذرنامه در سفارت نباشد ، در صورت درخواست کتبی متقاضی، برگ عبور صادر میگردد.

- مدت اعتبار برگ عبور از تاریخ صدور 20 روز میباشد

- افرادی که دارای مدرک شناسائی معتبر و عکسدار ایرانی نیستند لازم است یکی از بستگان آنها ضمن مراجعه به ساختمان شماره 3 وزارت امورخارجه در تهران ، و یا یکی از دفاتر وزارت امور خارجه در شهرستانها مراجعه و نسبت به ارسال تصویر مدارک شناسائی آنها اقدام نمایند.

مدارک لازم:

1- درخواستنامه تکمیل شده شماره (فرم G10) برای برگ عبور 

2- اصل مدرک شناسائی عکسدار معتبر ایرانی (شناسنامه، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و یا مدرک معتبر دیگر)

3- دو قطعه عکس جدید 4×3 رنگی تمام رخ (از روبرو)، غیرفوری، غیربرقی، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید اکه مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس خانمهای بالای 9 سال با حجاب اسلامی باشد. (عکس ها بایستی در طول دوماه اخیر گرفته شده باشد و از عکس های قدیمی و سیاه و سفید خودداری نمائید)

4- اصل بلیط تائید (OK) شده به مقصد ایران و تصویر آن.

5- نوشتن گزارش دست نویس که در آن چگونگی خروج از کشور و همچنین تاریخ و مرز آخرین خروج از ایران و درخواست از سفارت ایران جهت صدور برگ عبور قید شده باشد.

پرداخت هزینه صدور برگ عبور  : شماره حساب و  جدول تعرفه خدمات کنسولی