امور کنسولی

وکالتنامه و تائید امضاء

برای تنظیم وکالتنامه ضمن توجه به نکات ذیل، باید با مراجعه به سامانه میخک  کد رهگیری اخذ گردد.

نکات مهم در خصوص وکالتنامه

  1. مسئولیت احراز هویت و تایید امضاء موکل بر عهده بخش کنسولی می باشد و مسئولیت محتوای وکالتنامه با موکل است، لذا پیشنهاد می گردد؛ به منظور جلوگیری از صرف وقت و هزینه مجدد، متن وکالتنامه با دقت و مشورت وکیل و افراد صاحب نظر حقوقی (وکلای دادگستری و مسئولین دفترخانه های اسناد رسمی در ایران) تهیه و تنظیم گردد.
  2. چند نمونه متن وکالتنامه در قسمت نوع وکالتنامه در سامانه میخک، صرفا به منظور ایجاد سهولت در انجام امور هموطنان قرار داده شده است که قابل ویرایش بوده و می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.
  3. تاکید می گردد؛ حتما نسبت به اخذ نوبت اقدام نمائید و قبل از مراجعه به بخش کنسولی جهت امضاء وکالتنامه ای که در سامانه میخک تنظیم نموده اید؛ مشخصات موکل، وکیل، متن وکالتنامه و حدود اختیارات را بازبینی نمائید.(در صورت اشکال در متن وکالتنامه، متقاضی مجددا باید از سامانه میخک کد رهگیری جدید اخذ نماید.)
  4. بدون ارائه کد رهگیری (دریافت از طریق سامانه میخک) انجام امور وکالتنامه امکان پذیر نمی باشد.
  5. حضور موکل در بخش کنسولی جهت امضاء وکالتنامه الزامی می باشد. هنگام مراجعه، کد رهگیری، اصل مدارک هویتی ایرانی (گذرنامه، شناسنامه) و اقامتی معتبر را به همراه داشته باشید. (برای وکالتنامه های ازدواج و یا طلاق و اجازه خروج همسر و فرزندان، ارائه شناسنامه الزامی می باشد)
  6. اگر اصل مدارک هویتی در ایران می باشد، خانواده می توانند؛ اصل مدارک را به اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه در تهران و یا نمایندگی های وزارت امور خارجه در مراکز استان ها ارائه نمایند، تا تصویر آن از طریق نامه برای لندن ارسال شود.
  7. تایید امضاء اتباع ایران که سن آنها کمتر از 18 سال تمام باشد مجاز نبوده و تنها امضای ولی یا قیم قانونی ایشان تایید می شود.

هزینه تائید وکالتنامه

  1. هزینه تائید وکالتنامه نقل و انتقال (فروش) اموال غیر منقول (زمین، مسکن و...) : 125 پوند.
  2. هزینه تائید وکالتنامه نقل و انتقال (فروش) اموال منقول (خودرو، موتور و ....) : 25 پوند.
  3. هزینه خرید اموال غیر منقول (زمین، مسکن، و ....)  45 پوند
  4. هزینه تائید سایر موارد: وکالتنامه خرید، بانکی، اداری، دریافت مستمری و ....) : 20 پوند

  شماره حساب و جدول تعرفه (هزینه) دریافت خدمات کنسولی

آدرس تلگرام بخش کنسولی:

https://t.me/IranconsulateinUK