امور کنسولی

درخواست مهر خروج ویژه مشمولین

  • با توجه به پیگیری های وزارت امور خارجه و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، مجوز خروج ویژه مشمولین تا پایان سال 1405 تمدید شده است، لذا مشمولین غایب واجد شرایط می توانند، نسبت به دریافت و درج مهر جدید خروج ویژه مشمولین در گذرنامه خود اقدام نمایند.
  • مهر خروج ویژه مشمولین، به آقایان دارای ۱۸ سال سن و بالاتر (تا سن 50 سال) که دارای شرایط ذیل باشند تعلق می گیرد:
  1. حداقل ۳ سال مقیم خارج از کشور باشند.
  2. مشمول غایب محسوب شده و دارای کارت پایان خدمت یا معافی نباشند.
  3. دارای گذرنامه ایرانی با محل اقامت انگلستان باشند.
  4. چنانچه قبلا از معافیت تحصیلی استفاده می کرده اند، پس از پایان تحصیل و یا انصراف از تحصیل، ابتدا باید نسبت به لغو معافیت تحصیلی اقدام نمایند تا امکان صدور گذرنامه با محل اقامت انگلستان و درج مهر خروج ویژه مشمولین فراهم شود. (لغو معافیت تحصیلی باید از طریق نظام وظیفه، وزارت علوم و یا وزارت بهداشت پیگیری شود)
  • مشمولان با شرایط فوق، پس از دریافت مهر جدید خروج ویژه مشمولین از بخش کنسولی سفارت، می توانند تا تاریخ 1405/12/29 سالی دوبار به ایران مسافرت کرده و از کشور خارج شوند، مشروط به اینکه گذرنامه معتبر باشد و در هر سال مجموع مدت اقامت ایشان در ایران، بیش از سه ماه نشود.
  • بر اساس قانون نظام وظیفه، کلیه مشمولین که دارای 50 سال سن تمام به بالا باشند، از خدمت نظام وظیفه معاف می باشند.
  • جهت دریافت مهر خروج جدید ویژه مشمولین می بایست به سامانه میخک مراجعه و پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری برای خروجی ویژه مشمولین، مدارک ذیل را به بخش کنسولی سفارت ارسال یا تحویل نمائید:
  1. کد رهگیری برای مهر خروج ویژه مشمولین.
  2. اصل گذرنامه معتبر ایرانی با محل اقامت انگلستان
  3. فرم تکمیل شده درخواست خروجی ویژه مشمولین ( فرم G6)
  4. رسید پرداخت هزینه
  5.  پاکت تمبردار برای پست سفارشی که نام و نشانی دقیق متقاضی روی آن درج شده باشد.جهت عودت گذرنامه.

  • توجه: جهت دریافت مهر جدید خروج ویژه مشمولین، محل اقامت در گذرنامه ایرانی بایستی خارج از کشور (انگلستان) درج شده باشد، در غیر اینصورت باید ابتدا نسبت به تجدید گذرنامه و تغییر محل اقامت از ایران به انگلستان اقدام تا امکان درج مهر خروج ویژه مشمولین در گذرنامه فراهم شود.
  • هزینه مهر خروج ویژه مشمولین جهت افرادی که برای اولین بار درخواست داده اند 50 پوند و برای کسانی که قبلاً مهر خروج ویژه مشمولین دریافت کرده و اکنون درخواست تجدید آن را دارند 20 پوند می باشد.

 

شماره حساب و جدول تعرفه (هزینه) دریافت خدمات کنسولی

آدرس تلگرام بخش کنسولی:

https://t.me/IranconsulateinUK